Haberler

İMÜ TÖMER Türkçe Öğrenen Yabancı Uyruklu Öğrencilere Yönelik Gezi Gerçekleştirdi

25.02.2019

Üniversitemiz Türkçe Öğretim Uygulama ve Araştırma Merkezi tarafından, 22.02.2019 tarihinde,  yabancı dil olarak Türkçe öğrenen yabancı uyruklu öğrencilere yönelik bir gezi gerçekleştirildi. Yabancı uyruklu öğrencilerin Türkçe eğitiminin tarihi, kültürel ve sanatsal değerlerimizle bütüncül bir şekilde yürütülmesi amacıyla gerçekleştirilen gezi kapsamında, tarihi ve manevi değerlerimizin başlıca sembollerine ev sahipliği yapan İstanbul’da; Sultanahmet Camii, Ayasofya Müzesi ve Türk ve İslam Eserleri Müzesi ziyaret edildi.

Gezinin ilk durağı Sultanahmet Camii, cuma günü olması sebebiyle ibadete hazırlandığından öğrenciler öncelikle İsmek Sanat Sokağı’ndaki ebru, hat, minyatür, tezhip, resim ve ahşap yakma atölyelerini ziyaret etti. Özellikle ebru sanatına büyük ilgi duyan yabancı uyruklu öğrenciler için ebru atölyesinde uygulamalı olarak sunulan ebru sanatı, öğrencilerce hayranlıkla gözlemlendi. Öğrenciler, uygulamanın ardından ebru sanatı icra etmek istediklerini ve beğenilerini dile getirdiler. Cuma namazı vaktinde Sultanahmet Camii’ni ziyaret eden öğrencilerden Ganalı Nurullhaq, “Türk mimarisi çok gösterişli” sözleriyle düşüncelerini ifade etti.

Sultanahmet Camii sonrası Ayasofya Müzesi’ni ziyaret eden öğrenciler, Ayasofya’nın büyüleyici bir atmosferi olduğunu dile getirdiler. Hem Hristiyan hem de İslam sanatından izlerin tek mekânda karşılarında olması ve Ayasofya’nın tarihi değişimleri öğrencilerin dikkatini çeken konular arasında yer aldı. Yabancı uyruklu öğrenciler, müzede çokça fotoğraf çekti ve mekânı inceledi.  

Son olarak, köklü Türk ve İslam medeniyetlerinden pek çok eseri bünyesinde barındıran Türk ve İslam Eserleri Müzesi’ni ziyaret eden öğrenciler, tarihi eserlerden görsel olarak etkilenmenin yanı sıra kültürel zenginliğimize ve medeniyetimizin üstlendiği koruyucu role şahit olma fırsatı yakaladı.

Düzenlenen gezinin, yabancı dil olarak Türkçe öğretimi sürecinde öğrencilere seviyelerine uygun kazanımlar sağlaması amacıyla öğrencilere çeşitli görevler verildi. Adres sorma, yol tarifi, müzekart hakkında bilgi alma gibi doğal yaşantılarla karşılaşmalarını sağlayarak öğrencilerin sosyal aktör yönü geliştirilmeye çalışıldı, sosyal hayat içinde Türkçeyi kullanmalarına uygun ortamlar oluşturuldu.

Gezi sonunda öğrenciler, eğlenerek öğrendiklerini ve unutulmaz bir gün yaşadıklarını dile getirdiler. Yabancı uyruklu öğrencilerin gezi hakkındaki bu düşünceleri, gezinin Türkçeyi öğrenme ve kullanma konusundaki motivasyonlarına olumlu anlamda katkı sağladığını düşündürüyor.